Podstawowe informacje o naszych maszynach i nasze opinie o nich (kolejność losowa ;)


Suzuki M1800r 

Zalety: 

Piękny i narowisty.
Wysoki moment obrotowy dostępny od niskich obrotów Jeden z najsilniejszych power cruiserów na rynku (125KM, 160Nm/3200RPM).
Jak na tak wielką maszynę dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości doskonale prowadzi się w zakrętach i to mimo szerokiego kapcia (240-260mm).
Dobre hamulce.

Bardzo dobry współczynnik stosunku: Lasek wodzących wzrokiem za tą maszyną do nie wodzących wzrokiem :)

Wady:

Słabe sprzęgło.
Szeroka tylna opona wymaga doświadczenia od kierowcy przy jeździe po koleinach
Przeglądy co 6 tyś kilometrów.

Przy ostrej jeździe, wymiana tylniej gumy co 10 tys kilometrów.

Suzuki C1800 

Zalety:

Piękna klasyczna linia połączona z mocnym charakterem.

Jak na tak wielką maszynę dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości doskonale prowadzi się w zakrętach i to mimo szerokiego kapcia.

Bardzo dobre hamulce.

Świetnie spisuje się na torze, w górach i na prostej.
Wygodny, majestatyczny, klasyczny wspaniały motocykl. 

Wady:

Trochę zbyt słabe sprzęgło jak na taką moc. Brak hydrauliki sprzęgła.
Brak wyboru asortymentu tylnych opon.

Brak wstecznego

Przeglądy co 6 tyś kilometrów

Honda CB1300S

Zalety: 

Kompaktowa maszyna bardzo przyjazna dla użytkownika. Klasyczna owiewka nawiązuje do Japońskiego stylu motocykli z lat 80 tych Kawasaki GPZ Honda GL1200. Czterocylindrowa rzędówka dysponuje mocą niespełna 114 km i 117 Nm dostępnego przy 6000 RMP i jest bardzo przewidywalny na szczęście ma prędkościomierz. Parkując w grupie motocykli masz pewność że nie spotkasz bliźniaka, zwłaszcza jak przypadkiem kupiłeś limitowaną wersję czarną ze złotą anodą. Motocykl bardzo lubi zakręty baaaardzo głęboko pozwala się złożyć bez obawy o szorowanie armaturą. Zasięg motocykla to na spokojnie 350 km i 60 km na rezerwie co zachęca do hasania wokół wielu kominów (nie sprawdzałem na lotnisku w Giewartowie).

Wady: 

Długie trasy z niską prędkością męczą ręce, i pasażer nawet najbardziej wytrwały z zazdrością spojrzy na zaparkowanego na stacji RT, ST czy FJR.

Suzuki VL800 Volusia (C800) 

Zalety:

piękna, klasyczna linia,
dobre własności jezdne,
silnik chłodzony cieczą,
wygodna pozycja za kierownicą,
wał Kardana,
małe zużycie paliwa.

Wady:
niefortunne umiejscowienie gniazda stacyjki,
tylne hamulce bębnowe.
hamulce to w ogóle w dużym cudzysłowie.

Suzuki GSX1300 R Hayabusa 

Zalety:

najszybsza,
piękne, aerodynamiczne linie
bardzo wysoki komfort (jak na moto o sportowym rodowodzie)
rewelacyjna trakcja (prowadzenie)
niskie zużycie paliwa (przy jeździe w grupie)
niezawodna
kultowa maszyna

Wady:
często wzbudza u innych użytkowników drogi niezdrową chęć ścigania się z kultową maszyną (mnie np. spotkało to ze strony Ferrari)

Wysysa rzeczy z kieszeni, szczególnie GPSy

Yamaha Royal Star de Luxe 

Zalety:
silnik V4 poj.1300,
wał kardana,
chłodzony cieczą,
skrzynia biegów 5 stopniowa,
zasilanie gażnik,
zbiornik paliwa 20 litrów,
spalanie w granicach 5-7litra zależności od jazdy,
pojemne kufry,
wygodna pozycja dla kierowcy jak i dla pasażera,
elastyczny silnik,
doskonale się prowadzi.

Wady:

mały zbiornik,
brak 6 biegu.

BMW R1200 GS

Zalety: 

Wygoda jazdy: bajka można jechać, długo jechać... Zasięg: imponujący
Dynamika: zaskakująco wystarczająca
Ładowność: King of the Road
Wszechstronność: jak w nazwie GS: teren i ulica – i do tego się nadaje, super wszechstronny sprzęt, Prowadzenie w zakrętach: cacy
Heble: działają – dobrze działają,
Mnóstwo fajowych gadżetów elektronicznych ABS-y, kontrola trakcji, elektroniczna regulacja zawieszenia, zmienne mapy zapłonu i inne wodotryski
Dużo profesjonalnych akcesoriów - nie ma lipy Przeglądy: co 10 000 km

Wady:

Nie dla wszystkich - sprzęt dla długich nóg – ja wiem wszystko można ale…
Kultura pracy: brak kultury, jakby ktoś śrub nasypał do silnika do skrzyni do nie wiem czego jeszcze, traktor pracuje kulturalniej masakra trzeba to szybko pokochać rozwiązaniem jest głośny wydech,
Przy prędkościach bliskich maksymalnej w długich autostradowych zakrętach zawieszenie przypomina "nie do tego mnie projektowali" ;)

Triumph Explorer

Zalety:
- najładniejszy w swojej klasie, najładniej wykonany, z dbałością o detale
- bardzo bogate wyposażenie (wersja Xca) z elektryczną szybą, asystentem ruszania pod wzniesienia, automatycznie wyłączanymi kierunkowskazami, półautomatycznym zawieszeniem, 5 mapami zapłonu, podgrzewanymi fotelami, ABS i ESP, które rozpoznają pochylenie motocykla, bezlinkowym gazem, hydraulicznym sprzęgłem itd. itd.
- mocny, wygodny w trasie
- spokojnie daje sobie radę w mieście
- zaskakująco dobrze traci masę wraz z prędkością
- wał Kardana

Wady:
- wieszający się komputer – najczęściej na półautomatycznym zawieszeniu
- podczas pierwszego roku był trzy razy w warsztacie: cieknący płyn z chłodnicy (korek), wybite zęby biegu drugiego (skrzynia biegów), brak ładowania (zły serwis)
- masa, szczególnie z pasażerem, która daje znać o sobie drastycznie na parkingu i w górach przy zerowych prędkościach
- brak zamienników części, na oryginały czeka się tygodniami
- bardzo mało serwisów ASO
- delikatna kanapa – łatwo rozerwać poszycie
- spalanie

Suzuki DL650

Zalety: 

- Uniwersalny do miasta i w trasę, motocykl „do wszystkiego”
- Ładowny (ja mam 150 -litrowe kufry, wiele turystyków przy tym wymięka)
- Lekki
- Nowsze modele mają bezkonkurencyjną kanapę (również dla plecaczka)
- Mało pali (tempem emeryckim 4l/100km). 
- Wspaniałe zawieszenie

Wady: 

- Nieodporny na podmuchy wiatru przy dużych prędkościach.
- Mała moc (szczególnie przy jeździe z pasażerem i bagażem)

Triumph Street Cup 900

Zalety:
- super wygląd cafe racera (producent podaje "street racer'a", ale moim zdaniem to to samo
- wykończenie w wersji premium
- dobre trzymanie się drogi
- niskie zużycie paliwa w granicach 3,9- 4,4 l/100 km przy prędkości około 110-130 km/h wyżej rośnie, ale nie tragicznie - i nie przekracza 5 l
- piękny gang silnika
- przy odpowiedniej pozycji motocyklisty fabryczna owiewka wystarcza w zupełności przed wiatrem, chociaż przyjemnie jest się zmagać z wiatrem a motocykl pozwala czerpać z tego przyjemność.
- przebiegi dzienne w granicach 400-500 km nie pozostawiają strat w zdrowiu prowadzącego ale nie jest to polecane dla wszystkich


Wady:
- mechaniczne -na chwilę obecną brak

Ducati Diavel

Zalety: 

Piękny jest
Prawdziwy buhaj
2,8 sekundy do setki ;)
Genialne Hamulce.
Idealny dla singla hehehe

Przeglądy co 15k

Wady:

Bardzo drogie oryginalne akcesoria Ducati.
Nieprecyzyjny włącznik kierunkowskazów,
Brak świateł awaryjnych,
podczas jazdy w nocy, kolorowy wyświetlacz oślepia kierowcę

Przeniesienie napędu łańcuchem 

Yamaha MT07

Zalety

+ Prowadzenie
+ Bardzo niska waga
+ Wygląd
+ Dobra kultura pracy 
+ Idealny na pierwszy motocykl
+ Bardzo elastyczny silnik

Wady

-Mały bak paliwa
-miękkie zawieszenie
-seryjny wydech od razu do wymiany
-deska zamiast kanapy

Honda Crosstourer 1200X

Zalety:

 

- Super automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów z trzema poziomami wersji sport.
- Manualna możliwość ingerencji  w zmianę biegów,  przydatna zwłaszcza podczas jazdy w górach.
- Świetna trzystopniowa kontrola trakcji.
- Idealny motocykl w długą trasę.
- wał kardana
- Przeglądy co 12 tys. Km
- Piękne brzmienie silnika V4
- Mój 😊

Wady:

- Ciężar 300 kg po zatankowaniu. Podczas jazdy nieistotny, ale na parkingach i w zatłoczonym mieście trzeba brać to pod uwagę.

Bogdan.

BMW 1200GS

Zalety:

- na pierwszym miejscu bezapelacyjnie przyjemność z jazdy i łatwość prowadzenia! Bardzo przyjemne, niski środek ciężkości,  łatwo się manewruje mimo optycznie dużych gabarytów

- świetna elektronika, nie chodzi tutaj o telewizor czy miniwieżę, bo takowych nie ma ale ABS / Kontrola trakcji, - super

- wygodna pozycja do jazdy, zarówno kierowca i pasażer - jedziesz i jedziesz i nic nie boli.

- dobry, sprawdzony silnik, nie zaskakuje awariami, ciągnie pod każdą górkę

 i pewnie jeszcze dużo można pisać, 

 - bardzo uniwersalny, to bardzo przyjemne móc pojechać zarówno szosą, schodkami w dół po chodniku i leśnym duktem

 

Wady:

- jeżeli myślimy turystycznie i szosowo to pewnie jakiś rzędowy silnik dałby więcej przyjemności z jazdy i  byłoby ciszej

- szkoda, że nowy tyle kosztuje

 - mógłby być jeszcze jakieś 2 cm wyższy :-)

 

 - moim zdaniem przycisk klaksonu jest mało intuicyjny i niewygodny, ale przecież nie mieszkam w Italii, wtedy zapewne używałbym go częściej

 

Honda VFR800 

Yamaha Majesty 

Suzuki Inazuma

Suzuki DL1000

Suzuki Bandit 1250s

Suzuki Bandit 600S

Yamaha FJR 1300 AE

Kawasaki Versys 1000

Kawasaki ER6S

BMW K1200 LT

BMW K1600 GT

BMW K1600 GTL

HD Electra Glide

HD Sportster 883

Honda CBR 1100xx

Honda Goldwing

Honda Varadero

Honda VFR 1200 F

Yamaha XJ600s Diversion

 

Triumph Bonneville 1200 

Triumph Tiger 1050

Honda CB500x 

Kawasaki ZX1000 

Kawasaki Z650 

Triumph Bobber Black